Her kan du se driftsfeil eller planlagt vedlikehold i Novari sine tjenester.
Teknologiseksjonen vedlikeholder infrastrukturtjenestene til FINT etter arbeidstid annenhver tirsdag i oddetallsuke.
Opplever du problemer med en tjeneste?
Ta kontakt med oss via vår kundeportal.
Vi registrerte et tjenesteavbrudd som startet 3. mai 2025 kl. 23:00 og ble løst 4. mai 2025 kl. 08:51. Årsaken var en feil i vår autentiseringsløsning, som førte til redusert eller manglende tilgang til flere av våre tjenester.
Feilen er identifisert og utbedret. Alle systemer er nå tilbake i normal drift, og tjenestene er fullt tilgjengelige.
Vi beklager de ulemper dette kan ha medført, og takker for forståelsen.
Oppdatering 05.05.2025 kl. 08:30:
Feilen i autentiseringsløsningen skyldtes en underliggende nettverksfeil hos vår skyleverandør. Microsoft Azure har bekreftet at problemet var forårsaket av en feil på en nettverksenhet i deres infrastruktur. Dette påvirket kommunikasjonen med våre autentiseringstjenester, og førte dermed til redusert tilgjengelighet i FINT.
Feilen er nå løst av Azure, og våre tjenester fungerer som normalt.
07.05.2025 – Oppdatering FINT Flyt
«Problemet virker til å være løst. Vi har stabilisert FINT adapterne og produksjonssatt en løsning for alle fylker. »
29.04.2025 – Oppdatering av FINT Flyt
FINT Flyt er oppdatert med forbedringer i håndteringen av forespørsler. Oppdateringen ser ut til å ha redusert antall feil i systemet.
14.04.2025
Vi opplever for tiden ustabilitet ved overføring av sak og journalpost til arkivsystemet. Enkelte overføringer stopper opp og feiler. Dersom dette skjer hos dere, anbefaler vi først å forsøke innsending på nytt. Hvis problemet vedvarer, kan det hjelpe å vente i cirka 30 minutter før dere prøver igjen. Skulle dere fortsatt ikke få sendt inn, ber vi dere melde inn saken til Novaris servicedesk. Det gjør dere ved å trykke på knappen “Til kundeportalen” øverst på siden.
Vi jobber med å feilsøke og løse problemet.
Det vil bli utført vedlikehold av FINT Infrastruktur og personvern-samtykke tirsdag 08.04.25 mellom kl. 17:00-20:00 grunnet sikkerhetsoppdateringer. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester.
Det vil bli utført ekstraordinært vedlikehold av FINT Infrastruktur onsdag 02.04.25 mellom kl. 17:00-20:00 grunnet sikkerhetsoppdateringer. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester.
Det vil bli utført en oppgradering av konsumentene i API-miljøet, tirsdag 25. mars 2025, fra kl. 19:00. Vi endrer cache-eviction, slik den ikke sletter data før hele datasettet er levert innenfor kontrakten. I tillegg oppgraderes samtykke-adapteret med bedre validering.
Det vil bli utført vedlikehold av FINT Infrastruktur (API/Prod) tirsdag 25.03.25 mellom kl. 17:00-23:59. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester i API/prod.
Det vil bli utført et ekstraordinært vedlikehold av FINT Felleskomponent (BETA) torsdag 20.03.25 kl. 12:00. Vi oppgraderer konsumentene ved å endre cache-eviction, slik data ikke blir slettet før hele datasettet er levert innenfor adapter-kontrakten.
Det vil bli utført et ekstraordinært vedlikehold av FINT Infrastruktur (Beta) tirsdag 18.03.25 mellom kl. 17:00-20:00. Det kan derfor under dette vedlikeholdet kunne oppleves korte avbrudd på leveransen av våre tjenester i Beta.
Det vil bli utført vedlikehold av https://repo.fintlabs.no/ i FINT infrastruktur onsdag 12. mars 2025 mellom kl. 17:00 – 18:00. Det kan derfor under dette vedlikeholdet oppleves noe ustabilitet på https://repo.fintlabs.no/ .