På denne siden får du oversikt over driftsfeil og planlagt vedlikehold i Novari sine tjenester.
Teknologiseksjonen har kontinuerlig vedlikehold av infrastrukturtjenestene til FINT.
Vedlikehold skjer etter arbeidstid annenhver tirsdag i oddetallsuke.
Det kan oppleves noe nedetid på våre tjenester under vedlikeholdsperioden, som varer frem til midnatt.
Dersom du har noen spørsmål, ber vi deg ta kontakt via vår kundeportal https://kunde.felleskomponent.no/ eller på e-post .
FINT oppgradering
Det er planlagt å gjennomføre en oppgradering av FINT. Denne oppgraderingen vil fokusere på å optimalisere ytelsen til FINT, spesielt i hvordan data blir oppbevart og prosessert.
Vi ønsker å forsikre alle våre brukere om at oppgraderingen allerede er implementert i vårt BETA-miljø, slik at dere kan bidra til å kvalitetssikre endringene ved å teste dem der.
Planlagt arbeid på vår kundeportal
Det vil foregå planlagt oppgraderingsarbeid på vår kundeportal (https://kunde.felleskomponent.no) gjennom arbeidsdagen 9 april. Under oppgraderingen kan du oppleve at tjenesten er periodisk utilgjengelig. Har du behov for å logge inn mens arbeidet pågår, ber vi deg benytte https://kunde-beta.felleskomponent.no i stede.
Vi beklager eventuelle ulemper dette måtte medføre og setter pris på din forståelse og tålmodighet.
VigoBAS Start-Glemt portal er oppdatert til ny versjon
Vi har oppdatert vår VigoBAS Start-Glemt portal til versjon 1.8.0, med støtte for Captcha verifisering.
Vi anbefaler IT-avdelingen i hvert fylke om å implementere og ta i bruk denne versjonen.
Les mer her:
https://github.com/FINTLabs/vigobas-startglemt-portal
Last ned ny versjon her:
https://github.com/FINTLabs/vigobas-startglemt-portal/releases/download/1.8.2/vigobas-start-1.8.2.zip
T