Bli med på Vigo IKS’ spennende reise – utvikling og transformasjon av digitale tjenester!
Kanskje du er vår nye spesialrådgiver? Vi er et IT- og digitaliseringsselskap som er i sterk vekst innen forvaltning og videreutvikling av fylkeskommunenes IT-systemer, spesielt innenfor samferdsel og videregående opplæring, men også andre fagområder er aktuelle. Vi ser etter en entusiastisk og nysgjerrig spesialrådgiver som har god kunnskap om offentlig forvaltning og god kjennskap til digitaliseringsarbeidet i fylkeskommunene og i offentlig sektor.
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder
Du vil spille en nøkkelrolle i å være med å bygge selskapet videre. Du vil være med å forme og realisere strategier, og du vil bidra til å videreutvikle og implementere både interne og eksterne prosesser og tjenester der det er behov.
Du vil få ansvaret for å lede utredningsarbeider, prosesser og prosjekter. Du vil også være en rådgiver, både internt og i samarbeid med våre eiere og sluttbrukere.
Oppgaver og ansvar kan endre seg etter selskapets behov.
Hva skal til for å lykkes?
For å lykkes i denne stillingen er du nødt til å inneha solid kunnskap og erfaring innen offentlig forvaltning og særlig god kjennskap til digitaliseringsarbeidet i offentlig sektor. Det er en stor fordel om du kjenner godt til fylkeskommunene spesielt og deres arbeid innenfor digital transformasjon.
Du er ikke redd for å tenke utenfor boksen, og du vil ha gode forutsetninger for å lykkes om du evner å koble brukeropplevelser, prosesser, teknologi, jus og personvern inn i en helhetlig sammenheng.
Videre så har du god oversikt og kjennskap til nasjonale strategier, lovverk, forskrifter og standarder innenfor digitalisering. Det er fordelaktig å ha en relevant bachelor- eller mastergrad, men det er viktig å merke seg at god og omfattende erfaring kan overgå betydningen av formell utdanning.
Gode evner for å samarbeide med interne og eksterne samarbeidspartnere, i tillegg til kompetanse og erfaring om metoder som involverer og forankrer er en stor fordel for å lykkes i denne rollen. Du er ydmyk nok til å vite at de beste resultatene utvikles i fellesskap.
Personlige egenskaper
Vi ser etter en spesialrådgiver med disse personlige egenskapene:
- Innovativ tenkning: Vi ser etter en kreativ og innovativ person som kan tenke utenfor boksen når det gjelder å utvikle og forbedre selskapet videre. Evnen til å se nye muligheter og foreslå innovative løsninger er viktig.
- Analytiske ferdigheter og gode kommunikasjonsevner: Du bør ha sterke analytiske ferdigheter og være i stand til å analysere og strukturere komplekse problemstillinger innen digitaliseringsområdet. Evnen til å identifisere trender, mønstre og potensielle forbedringsområder er avgjørende, i tillegg til å kunne formidle videre, muntlig og skriftlig, på en klar, tydelig og forståelig måte er viktig for å samarbeide med brukere og interessenter.
- Problemløsningsevne: Vi ønsker en person som er dyktig til å identifisere problemer og finne løsninger, sammen med oss i selskapet og våre eiere, på en effektiv og strukturert måte. Evnen til å håndtere og løse utfordringer som oppstår underveis er viktig, i tillegg til å håndtere faglige friksjoner.
- Selvstendighet: Du vil ha muligheten til å jobbe fra ditt eget hjemsted, og derfor er det viktig at du har evnen til å være selvstendig og ta ansvar for dine egne oppgaver. Evnen til å planlegge og organisere arbeidet ditt effektivt er avgjørende.
- Lidenskap for faget: Vi søker etter en person som har en genuin lidenskap for gode og effektive digitale tjenester. Evnen til å holde seg oppdatert på de nyeste trendene og best practice innen feltet er viktig.
- Fleksibilitet: Som en del av et dynamisk miljø vil det være behov for fleksibilitet og evnen til å tilpasse seg endrede krav og prioriteringer.
Hva vi kan tilby deg!
Vi tilbyr en spennende mulighet i et dynamisk og inkluderende arbeidsmiljø, og muligheten til å bidra og være med på å forme fremtidens digitale løsninger for fylkeskommunene. Videre tilbyr vi:
- Arbeidsplass i et ledende it- og digitaliseringsselskap, som er eid av alle fylkeskommunene, der du vil ha muligheten til å forme fremtidens digitale fellesløsninger.
- En arbeidsplass som verdsetter og støtter din faglige utvikling og gir deg muligheten til å utforske nye områder.
- En fleksibel arbeidshverdag der du kan jobbe fra din egen by, eller hjemmefra og likevel være en viktig del av vårt selskap, vår seksjon og våre dedikerte team.
- Trygge arbeidsforhold og gode pensjons- og forsikringsordninger.
Søknad og CV sendes på e-post til vanja.christensen@vigoiks.no
Søknadsfrist: 7.september 2023
Intervjuer gjøres fortløpende.
Har du spørsmål til stillingen? Ta kontakt med seksjonsleder for stab og støtte, Vanja Valjord Christensen, på telefonnummer 909 72 727.