Accessibility Tools

Pågåande prosjekt

Her kan du lesa meir om dei pågåande prosjekta våre.

Sist endret: 7. mars, 2024

eGrunnerverv

Eit system for saksbehandling av erverv av grunn. Programmet skal kommunisera med arkiv- og økonomi-systema i alle fylkeskommunar, gjennom informasjonsmodellen til FINT.

Talet på brukarar: 110

Tidsplan: Implementert hos fylka innan 01.01.2024

Prosjektansvarlig: David Hosen mob. 91 73 90 83

Intern teams: Ta kontakt med prosjektansvarleg for tilgang

Isy Road

Eit felles FDV-system for fagområda vegdrift, tunnel/elektro, vegoppmerking, bru og dekkelegging. Dette systemet skal erstatta 5 andre system. Ved utgangen av 2022 er FDV-systemet teke i bruk av fagområdet vegdrift. I 2023 held arbeidet fram med dei andre fagområda og migrering av data frå dei gamle Statens vegvesen systema Elrapp og Plania.

Talet på brukarar:

Tidsplan:

Prosjektansvarleg:

Intern teams:

Samhandlingsløysing

Blir nytta i samhandlinga mellom entreprenør og byggherre (fylkeskommunane) i utbyggingsprosjekt (prosjekthotell/webhotell).

Løysinga sikrar sporbarheit på bestillingar og ordrar mellom partane, og er mellom anna svært sentral for å sikra økonomisk sporbarheit i utbyggingsprosjekt. Avtalen for dagens løysing går ut den 31.12.2023.

I første kvartal 2023, vil Vigo setja i gang eit prosjekt for å etablera ei langsiktig løysing for denne samhandlinga, som varetek nødvendig funksjonalitet. Noverande løysing er utdatert i teknisk samanheng, så det er ønskjeleg å få eit breiare spekter av funksjonalitet enn det fylkeskommunane har tilgjengeleg i dag. Fleire forslag til forbetringar er allereie identifiserte.

Det har tidlegare vore gjennomført kartlegging av dagens løysing, og det er gjennomført ein workshop for kartlegging av behov i ei samhandlingsløysing, og arbeidd vil byggja vidare på dette.
Etableringen av ei ny løysing, vil vera første steget på vegen for å sikra god oppfølging og sporbarheit av dialogen mellom byggherre og entreprenør. Dette er sentralt for å kvalitetssikra hendingsgangen i ein utbyggingsfase.


Talet på brukarar:

Tidsplan:

Prosjektansvarleg:

Intern teams: Ta kontakt med prosjektansvarleg for tilgang

Byggherre-HMS

Rolla frå fylkeskommunane som byggherre for alt arbeid som blir gjennomført på vegnettet, både på drift, vedlikehald og andre byggjeprosjekt medfører plikt til å følgja opp ei rekkje krav i lov og forskrifter, inkludert politiske vedtak knytt til HMS.

Byggherre-HMS omfattar i denne samanhengen risikovurderingar, rapportering av uønskte hendingar, ivaretagelse av seriøsitetskrav og oversikt over ytre miljø (forbruk og utslepp). Fylkeskommunane har per i dag svært mangelfull, eller til dels fråverande systemunderstøttelse for å vareta sine HMS-plikter som byggherre.

Det vart i 2022 derfor påstarta arbeid med eit innkjøp for å få på plass system som varetek pliktene frå fylkeskommunane. Det har vore brei involvering av fylkeskommunane i landet for å kartleggja og koordinera behovet i fylka. Vigo har prosjektleiinga for arbeidet og har gjennom året fasilitert både digitale og fysiske møte med behovshavere i fylkeskommunane.

Vigo gjennomførte ei marknadsundersøking for å vurdera om det finnast aktørar som kan levera på behovet frå fylkeskommunane. Dialogen med marknaden danna grunnlaget for ein konkurranse som vart kunngjord hausten 2022. Innkjøpet og kontraktsinngåing er forventa gjennomført vinteren 2023. Fagmiljøa i fylkeskommunane har vore delaktige i arbeidet gjennom året og har signalisert eit tydeleg ønske og behov for at Vigo tek eit koordinerande ansvar for etablering av nytt oppfølgingssystem for byggherre-HMS i fylka. Det er signalisert at Vigos rolle i etableringa vil vera ein viktig for at fylka skal kunna etablera ny løysing på ein god måte og slik tek ut effekten av systeminnkjøpet.


Talet på brukarar:

Tidsplan: I anskaffelseprosess – val av leverandør

Prosjektansvarleg:

Intern teams:

Rapportweb

Erstatning for data- og dokumenthandteringssystem som inneheld store mengder rapportar om naturfare, grunnforhold, skredhendingar m.m. som vart brukt i Statens vegvesen.

Talet på brukarar:

Tidsplan:

Prosjektansvarleg:

Intern teams:

Deling av fylka

Tre av dagens fylke er i prosess for å delast inn i nye fylke. Etter ønske frå fylka på samferdselsområdet, har Vigo sett i gang eit prosjekt for å sikra at dei nye etablerte fylka får tilgang til nødvendige IT-løysingar og data i dei nye organisasjonane sine.

Som ein del av arbeidet, varetek prosjektet fordeling av lisensar til dei nye fylka, og sikrar at data blir tilgjengeleg i dei nye fylka, synskrona med at alle sider av GDPR blir vareteke.
Prosjektet vil springa vidare i 2023, og Vigo arbeider i tett samarbeid med dei tre fylka som er i prosess for å splittast.


Talet på brukarar:

Tidsplan:

Prosjektansvarleg:

Intern teams:

Materialkontroll

Fylkeskommunane har sidan regionsreforma hatt tilgang til Vegvesenets system for laboratorietjenester og materialkontroll.

Materialkontroll i vegprosjekt er prosessen med å sikra at alle materiale som blir brukte i prosjektet, som asfalt, betong og stein, oppfyller spesifikasjonane og krava som er sett av prosjektleiinga og relevante styresmakter. Dette kan innebera å testa materiala for kvalitet og styrkja, og dessutan å sørgja for at dei er leverte i rette mengder til rett tid. Materialkontroll er viktig for å sikra at vegprosjektet er sikkert og haldbart, og at det oppfyller krava til kvalitet og yting.

I utbyggingsprosjekt er det strenge lov- og forskriftspålagde krav om å gjennomføra kvalitetskontroll av materialet som blir nytta. Dokumentasjon i form av planar og prøvesvar skal bli arkivert. Tilgangen til systemet fylkeskommunane nyttar i dag, vil avsluttast ved årsskiftet 2023/2024. Vigo vil derfor i løpet av 2023, etablera eit prosjekt, som skal sikra nødvendig system for planlegging, gjennomføring og dokumentasjon av materialkontroll.


Talet på brukarar:

Tidsplan:

Prosjektansvarleg:

ntern teams:

Måling av dekke

Etter at regionsreforma tredde i kraft, har fylkeskommunane overteke måleutstyr/bilar for måling av dekke- og asfalt på fylkesvegane. Denne avtalen har endeleg sluttdato i 2024.

Det er forventa at den nye Vegdataforskriften blir primo vedteke 2023, så Vigo har planlagt eit prosjekt for å kartleggja behov for så å etablera ei framtidig løysing på datainnsamling og analyse av asfalt og dekkja på fylkesvegane. Som eit ledd i arbeidet, er det naturleg at behov og metode for dekkekartlegging på fylkesvegane blir utarbeidde, og dessutan å sjå på moglegheiter for å ta i bruk ny og eigna teknologi for kartlegging av andre tilstandar langs fylkesvegane, som siktsoner, vegoppmerking og anna.

Prosjektet vil vera eit sentralt bidrag til å etablera ein samlande og heilskapleg kartleggings- og vurderingsmetode av vegnettet, for å utarbeida nødvendig planar og budsjett for vedlikehald på fylkesvegnettet framover.


Talet på brukarar:

Tidsplan:

Prosjektansvarleg:

Intern teams:

Dokumentasjonsforvaltning og arkivering

I dei digitale løysingane som følgjer med porteføljen til samferdsel, så er alle arbeidsprosessar lagt opp til at den enkelte tilsette skal arkivera og journalføra sjølv i saks- og arkivsystema frå fylkeskommunane.

Av erfaring veit me at det er utfordrande for dei tilsette å ta seg tid til manuell arkivering. I tillegg er fleire av dei digitale løysingane me i dag jobbar i, ikkje lagt opp til at me enkelt og effektiv sjølv skal arkivera. Eit døme er det nye systemet innanfor drift og vedlikehald; ISY Road.

Vigo Samferdsel har ein ambisjon om at tilsette innanfor porteføljen vår skal sleppa å bruka tid på manuell arkivering. Arkivering skal vera noko som skjer løpande og automatisk medan den tilsette jobbaren. Ved å vareta dei arkivfaglege omsyna ved å byggja inn arkiveringa automatisk, sikrar me behovet frå fylkeskommunane for dokumentasjon, og me sikrar retten borgaren og samfunnet har til innsyn i notid og i framtid.

Saman med arkivleiarnettverket i Kollegiet HR, IKT og digitalisering har me starta opp arbeidsgrupper, der ambisjonen er automatisk og innebygd arkivering. Dette er eit langsiktig arbeid, og me er heilt i startfasen. Det handlar om å kartleggja behov og arbeidsprosessar, for å sjå kvar det er størst gevinstar å henta for automatisk arkivering.


Talet på brukarar:

Tidsplan:

Prosjektansvarleg:

Intern teams:

Saknar du noko?

Me jobbar for tida med å overføra innhald til den nye nettsida vår. Det er derfor ei moglegheit for at det du leitar etter ikkje er å finna på denne sida, eller at det har vorte flytta til ei anna side.

Ver vennleg og ta kontakt med oss, så hjelper me kvarandre!

Sidenavigasjon